Lokasi dan tarikh ujian muet

 

Lokasi dan tarikh ujian
 
Malaysia Pemeriksaan Dewan ujian center sebahagian besar di sekolah menengah kebangsaan (Melayu: Sekolah Menengah Kebangsaan) yang menawarkan borang tingkatan  6, perguruan tinggi matrikulasi, universiti tertentu, serta perguruan tinggi swasta dan semi-swasta tertentu. Ujian ini berjalan dua kali setiap tahun, biasanya pada akhir April atau Mei awal serta akhir Oktober atau awal November.

Tiga komponen - Dengar, Pemahaman Membaca dan Menulis, biasanya diuji pada hari yang sama - selalunya Sabtu kedua atau keempat setiap bulan, semua dengan kertas sama nasional. Komponen Berbicara diuji baik dalam tugas individu dan dalam kumpulan hingga empat, dengan kertas yang berbeza, sebahagian besar masa, dengan kumpulan lain - dan perubahan selalu setiap hari ujian.  

Apabila pusat ujian menggunakan kertas soalan yang sama untuk bahagian berbicara lebih daripada satu kumpulan, kumpulan lain diasingkan sampai setiap kumpulan telah baik menyelesaikan ujian atau di ruangan ujian.


( Sumber Informasi Tingkatan 6 Anda )




























Laman Pra Universiti, tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat daripada laman web ini .