Ling Xiao Chun dengan 5As adalah Top 4 di Malaysia


Xiao Chun with his proud parents
MBS Boy Ling Xiao Chun membuat sekolah bangga dengan mencetak 5As dan muncul sebagai salah satu siswa terbaik di 4 negara. Hanya 4 pelajar di negara ini mencetak semua Seperti pada 13 akhbar dan dia adalah salah satunya. Penghargaan oleh Jabatan Pendidikan dalam sebuah upacara pada 21 Februari 2011, Xiao Chun atribut kejayaan kepada dedikasi para guru dan dorongan konstan dan sokongan yang diberikan oleh mereka. Bercita-cita menjadi doktor, ia sekarang berlaku untuk beberapa universiti terbaik di dunia.  



MBSSKL juga muncul sebagai sekolah unggulan di KL dengan jumlah terbesar pelajar yang mencetak CGPA dari 2,67 atau lebih. Lebih daripada 50% daripada pelajar mencetak CGPA dari 3,0 atau lebih, berbanding dengan hanya 23,19% secara nasional. Sekolah CGPA sebanyak 2,82 adalah juga yang terbaik sejak tahun 2002, menempatkannya sebagai 47 sekolah unggulan di negara untuk STPM. Lebih daripada 80% pelajar MBSSKL diharapkan untuk mendapatkan tempat di universiti tempatan. Maju MBS!...



( Sumber Informasi Tingkatan 6 Anda )


























Laman Pra Universiti, tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat daripada laman web ini .