Tips Cemerlang Dalam Peperiksaan



OK, Sekarang biar saya kongsikan tips – tips untuk anda yang bakal menghadapi peperiksaan. Tips ini berdasarkan buku – buku yang saya baca iaitu Buku Kalau Ya, Katakan Ya .Jika esok kita menghadapi peperiksaan, kalau boleh minta tolong ibu & ayah bacakan air penerang hati seperti air Yassin  bagi anak – anak minum.

Jika anda ini makan pada pagi peperiksaan, jangan makan terlalu banyak seperti mengambil kuantiti nasi yang banyak . Hal ini boleh menyebabkan anda mengatuk dalam dewan peperiksaan.

Ingat apa yang iman syafie kata, dia tidak pernah kenyang selama 16 tahun sebab kekenyangan boleh menyebabkan anda mengantuk & malas.

Kalau anda terfikir hendak makan apa , saya cadangkan anda makanlah sedikit nasi & sedikit lauk , tidak perlu banyak- banyak ataupun makanlah kuih muih . Makan di pagi peperiksaan hanyalah sekadar mendapat untuk  tenaga .

Selamat menempuh peperiksaan .Semoga anda mendapat keputusan yang terbaik..



















Laman Pra Universiti, tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat daripada laman web ini .