Analisis Pengajian AM


 
Daripada dapatan soal selidik yang dijalankan secara online, 75% (44 orang pelajar) daripada 59 orang pelajar yang mengisi borang tersebut menyatakan mata pelajaran Pengajian Am adalah subjek yang paling susah. Ia suatu yang sangat memeranjatkan! Manakala mata pelajaran yang paling senang ialah Pendidikan Seni.


Nampaknya kena buat sesuatu bagi mengatasi masalah ini. Ataupun masalah itu sebenarnya hanya soal mentaliti atau mind-set yang telah terbina sejak masuk ke tingkatan enam? Ada lima bahagian dan enam soalan kena jawap. Soalan kertas 1 lagi..

Lebih mengharubirukan ialah, Pengajian Am kena dapat sekurang-kurangnya "c", baru boleh masuk universiti. Mungkin ia menambahkan lagi tekanan kepada pelajar. Mungkin untuk lebih jelas lagi saya kena buat lagi satu soal selidik, bagi mencari jawapan secara spesifik antara lima bahagian mana tersebut, bahagian manakah yang paling susah.
Dari 
http://pa900.blogspot.com/2011/04/terbukti-pengajian-am-susah.html



( Sumber Informasi Tingkatan 6 Anda )





Laman Pra Universiti, tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat daripada laman web ini .